قفسه بندی درایوین راک چیست

قفسه بندی درایوین راک چیست
07مارس

قفسه‌بندی درایوین راک چیست؟

قفسه بندی درایوین راک چیست, همانطور که توضیح دادم قفسه‌بندی درایوین راک صرفا یک انبار برای ذخیره سازی محصولات همگن و مواد اولیه است.

قفسه‌بندی راهرو متشکل از واحدهای راک داخل راهرو است که روی ریل‌ها قرار داده می‌شوند.

به دلیل راحت بودن قرارگذاری در این قفسه‌بندی، بهتر است به منظور راحتی و جلوگیری بی رویه از جابجایی پالت راک‌ها، همگی اقلام همگن یکجا نگهداری و ذخیره شود.

سیستم قفسه‌بندی درایوین راک به دو صورت LIFO و FIFO قابل نصب و اجرا می باشد که LIFO اینطور است که آخرین پالت قرارگذاری شده در واقع اولین پالت قابل برداشت است.

نوع FIFO به اینصورت است که شما براساس مدل ذخیره سازی، امکان دسترسی به اقلام را می‌توانید داشته باشید به این معنی که اولین پالت که بارگذاری شود همزمان اولین پالت هم آماده برداشت می‌باشد.

این راه برای انباری که تاریخ انقضا محصولاتش برایش مهم است ضروری و مهم می‌باشد.

قفسه بندی درایوین راک چیست

ویژگی های قفسه بندی درایوین راک

سیستم قفسه بندی انبار خود راهرو یا قفسه بندی انبار درایوین راک از معدود سیستمهای قفسه بندی می باشد که بیشترین میزان ظرفیت نگهداری کالاها و اقلام را در انبار فراهم می آورد.

در این سیستم با حذف راهروهای فرعی و تنها استفاده از یک راهروی اصلی جهت دسترسی، بیشترین ظرفیت ذخیره سازی ایجاد می شود.

در واقع راهروهای فرعی سیستم خودراهرو، همان تونلهایی هستند که کالاها و اقلام بصورت پالتی در آنها ذخیره سازی می گردد.

قفسه بندی درایوین راک قابلیت تحمل بسیار بالایی داشته و جهت نگهداری حجم زیادی از کالاها و اقلام که تنوع کمی داشته و بصورت بار واحد قابلیت چیدمان دارند، بسیار مناسب می باشد.

جهت تجهیز انبارهای مواد اولیه، انبار محصول نهایی و سردخانه ها میتوان از این سیستم استفاده نمود.

طراحی قفسه درایوین راک

به گونه ای است که راهروهای فرعی این سیستم بعنوان تونلهای ذخیره سازی کالا عمل نموده و لیفتراک یا ریچتراک با حرکت در داخل همین راهروها، امکان بارگذاری پالتها را از انتها به ابتدا خواهد داشت.

بر همین مبنا مدیریت گذاشت و برداشت کالاها و اقلام در این سیستم بر مبنای اصل LIFO می باشد.

البته در صورتی که انتهای تونلهای قفسه بندی باز باشد و امکان برداشت بار از انتهای تونل نیز فراهم گردد، در این صورت امکان مدیریت گذاشت و برداشت بار در انبار بر مبنای اصل FIFO فراهم می گردد؛ما با توجه به هزینه های بالای لجستیکی در این سیستم و مشکلات مربوط به جابجایی پالتها در داخل تونلهای قفسه بندی، استفاده از این روش نیازمند در نظر داشتن ملاحظات خاص خود می باشد.

دهانه های سیستم قفسه بندی درایوین راک با توجه به نوع پالت مورد استفاده و مشخصات ماشین گذاشت و برداشت بار در انبار، قابل تغییر می باشد، اما بصورت کلی استاندارد این سیستم جهت پالت استاندارد 120*100 سانتیمتر، دهانه های 150 سانتیمتری می باشد.

انتخاب سیستم قفسه بندی انبار مناسب می تواند تفاوت بزرگی در سود کسب و کار شما ایجاد کند. یک سیستم خوب طراحی شده می تواند بهره وری را بهبود بخشد، فضای ذخیره سازی انبار را تا 40 درصد یا بیشتر افزایش دهد و به عملیات شما کمک کند تا با نیازهای موجودی در حال تغییر، سازگار شود.

تصمیم گیری در مورد بهترین نوع قفسه بندی انبار برای عملیات شما می تواند دشوار باشد.

برخی از افراد قفسه ایی را انتخاب می کنند که ارزان ترین است، یا آن را به عنوان همه کاره ترین قفسه می دانند، اما برای برخی از عملیات ها انتخاب اشتباهی است.

مزایای استفاده از قفسه درایوین راک

امکان نگهداری هر نوع کالا بصورت بار واحد (Unit Load) با استفاده از پالت یا باکس پالت

ایجاد حداکثر حجم ذخیره سازی ممکن با کاهش فضاهای پرت

مدیریت گذاشت و برداشت کالاها بر مبنای اصلLIFO

امکان مدیریت کالاها به روش FIFO بر مبنای گذاشت و برداشت بار به تفکیک راهروها

قابلیت تنظیم ارتفاع کفه ها از یکدیگر به میزان دلخواه

امکان استفاده از دهانه ها و عمق های مختلف جهت راهروها
نصب سریع و ایمن با قابلیت اتصال پیچ و مهره ای

امکان استفاده از محافظ ستون و گایدریل جهت ایمنی بیشتر سیستم قفسه بندی

کاربرد سیستم قفسه بندی درایوین راک چیست ؟

قفسه‌ بندی فلزی خود راهرو یا درایوین دارای تونل‌هایی است که علاوه بر محل بارگذاری بارهای پالتی، مسیر تردد لیفتراک نیز هستند و راهروهای اضافی در این سیستم حذف ‌شده است.

در این سیستم قفسه بندی آخرین بار گذاشته شده، اولین بار قابل‌برداشت است که به این روش برداشت اصطلاحا LIFO (last in first out( گفته میشود و به‌ استثناء بازو، ریل‌ها و تعدادی از مهاربندها سایر اجزا شباهت زیادی به قفسه بندی پانل راک دارد.

اجزای این سیستم شامل قاب ، بازوهای شیب‌دار، بازوهای مهار سقف، مهاربندهای پشت و بین قاب، ریل‌های طبقات، استپ پالت و اتصالات است.

طراحی و ساخت قفسه بندی درایوین راک 

برای طراحی کردن قفسه بندی های درایوین راک مانند تمام طراحی های دیگر معیار ها و فاکتور های زیادی مد نظر می باشد.

طراحی و قفسه بندی با توجه به حجم و میزان فضا، یا به عبارتی طول و عرض مورد نیازی که در انبار به آنها نیاز می باشد و همچنین عمق و ارتفاعی که در انبار مد نظر است انجام می گیرد.

همچنین با توجه به اجناسی که در این قفسه بندی ها قرار داده می شود، شرایط سالن و انباری که در آن مواد را انبار می کنند و بازه نگهداری آنها، طراحی انجام می شود.

به طور کلی می توان گفت که تمامی قفسه بندی های درایوین راک و طراحی های آنها با توجه به محل مورد نظر و اجناس موجود می باشد و هر کدام از این طراحی ها برای قفسه بندی های مختلف و مصارف مختلف، با دیگری تفاوت دارد.

حرف آخر:

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم رو برده باشید.

دیگر وبلاگ های ما را نیز مطالعه بفرمایید


تولید قفسه فلزی در تهران , تولید قفسه دارویی در تهران , تولید قفسه صنعتی در تهران , تولید قفسه راک سنگین در تهران , تولید قفسه پانل  راک دارویی در تهران , تولید قفسه راک در تهران , قفسه بندی انبار در تهران , قفسه فروشی در تهران , قفسه ارزان در تهران , قفسه فلزی در تهران , قفسه صنعتی در تهران , تولیدی قفسه فلزی انبار ، قفسه فلزی انباری ، تولید قفسه فلزی دارویی ، قفسه بندی تهران ، تولیدی قفسه در تهران ، تولیدی قفسه فروشگاهی در تهران ، تولیدی قفسه انباری در تهران ، تولیدی قفسه ، قفسه سازی تهران , بهترین برند قفسه ، قیمت قفسه فروشگاهی ، نمایندگی قفسه های فروشگاهی در تهران , فروش قفسه فلزی مشبک در تهران ، قیمت قفسه فروشگاهی , تولید قفسه مغازه ، کارخانه تولید قفسه فلزی در تهران ، ادرس کارخانه قفسه فلزی ، کارخانه قفسه سازی ، تولید قفسه هایپر مارکت ، تولید تجهیزات فروشگاهی در تهران ، تولید تجهیزات صنعتی در تهران , قفسه بندی فروشگاهی , قفسه راک قیمت ,قفسه بندی انبار,قفسه فلزی,قفسه صنعتی,قفسه کارکرده,قفسه ساز,نصاب قفسه,قفسه فروشگاهی,قفسه ساز تهران,قفسه راک,نیم طبقه, تولید کننده قفسه راک, قیمت قفسه راک, پالت راک,راک تهران,قفسه دارویی,قفسه لوازم یدکی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.