خط کشی و شماره گذاری کف انبار

خط کشی و شماره گذاری کف انبار
10آوریل

اصول خط کشی سطح انبار

خط کشی و شماره گذاری کف انبار, سطوح کف انبار صرفا برای عبور نیست! ازطریق علامت گذاری مناسب، این سطوح فرصت عالی برای برقرار نمودن ارتباطات بصری هستند. درحالی که علامت گذاری سطوح کف انبارها سالیان متمادی است که انجام می گردد، اکنون شرکت ها از روش های خلاقانه و مدرنی که بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دارند آن را انجام می دهند.

علامت گذاری اگر بصورت مناسب و کارا انجام گیرد می تواند برای افراد در هر سطحی که قرارداشته باشند مفید واقع شود.

گرچه بسیار مهم است که مشخص گردد چگونه علامت گذاری سطوح برای یک خدمت یا موضوع می بایست انجام گیرد. اگر بدون هیچ گونه استراتژی مناسبی علامت گذاری انجام شود باعث ایجاد مشکلات و مسایل فراوانی می گردد.

با عنایت به این موضوع، مدیر مربوطه بایست بدنبال استراتژی های مناسبی برای این موضوع باشد و بهترین استراتژی را که نیازهای او را مرتفع می نماید تشخیص داده و انتخاب نماید.

خط کشی و شماره گذاری کف انبار

علامت گذاری سطوح چیست؟

بصورت ویژه در انبار از علامت گذاری سطوح به منظور بهبود ایمنی، کارایی و سازماندهی بهتر استفاده می شود.

نخستین گام در داشتن استراتژی خوب برای علامت گذاری سطح این است که تفاوت مدل های مختلف علامت گذاری سطوح و اینکه هرکدام مناسب چه منظوری می باشند را بدانیم.

انواع علامت گذاری سطوح

مدل های مختلفی از روش های علامت گذاری وجود دارد. هر روش علامت گذاری دارای ویژگی های منحصر بفرد خود بوده و اهداف متفاوتی را دنبال می کند.

دانستن تمام روش ها و گزینه های موجود برای استفاده در انبار فرصت بسیار مناسبی را برای تدوین بهترین استراتژی علامت گذاری ایجاد می نماید.

مثلا با رنگ، نورپردازی، برچسب و… می توان علامت گذاری کرد.

معرفی روش های خط کشی کف انبار

برای خط کشی و شماره گذاری کف انبار می توان از روش های بسیار مختلفی اشاره کرد که هر یک از این روش ها ویژگی های منحصر به خود را دارد و شما می توانید یکی از آنها را در انبار خود پیاده کنید.

از مهمترین و اصلی ترین روش های شماره گذاری کف انبار می توان به مواردی از جمله زیر اشاره داشت:
شماره گذاری کف انبار با استفاده از نوار: در این حال با استفاده از نوارهای مقاومی می توانند کف انبار را به شکلی که دوست دارند علامت گذاری کنند.

این نوارهای بهترین گزینه برای ایجاد ردپا و فلش ها می باشد و شما می توانید از نوارهای رنگ روشن استفاده کنید.

شماره گذاری کف انبار با رنگ

از دیگر روش های قدیمی برای شماره گذاری کف انبار می باشد که به نظر بسیاری از افراد اصلا مقرون به صرفه نمی باشد.

خط کشی انبار با رنگ

از دیگر روش های خط کشی سطح انبار می توان به استفاده از رنگ های مخصوص اشاره نمود.

این روش از گذشته تا امروز کاربرد زیادی داشته و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

از بهترین ویژگی های خط کشی با رنگ می توان به تنوع بالا در رنگ های قابل استفاده برای خط کشی مسیرهای مختلف اشاره نمود.

البته لازم به ذکر است که، این رنگ ها به اندازه نوارهای رنگی در برابر عبور و مرور لیفتراک و افراد مقاوم نبوده و به مرور از بین میروند و باید مجدد رنگ آمیزی صورت گیرد.

خط کشی انبار با نورپردازی

جدیدترین و البته گران ترین شیوه خط کشی کف انبار، استفاده از چراغ های مخصوصی می باشند که علامت و مسیر مورد نظر را می توانند بر روی سطح زمین منعکس کنند.

علیرغم جلوه زیبایی که این روش ایجاد می کند، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و بیشتر برای محیط هایی کاربرد دارد که به صورت موقت لازم است خط کشی صورت گیرد.
خط کشی و شماره گذاری کف انبار بایستی از یک سری اصول بسیار مهم پیروی کند، چرا که در این صورت می توان بهترین شماره گذاری کف انبار در انبار خود اجرا کرد.

از مهم ترین و اصلی ترین اصول خط کشی سطح انبار می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

نمایش مسیر ورود تا خروج کالا

یکی از خطوط بسیار مهم در سطح انبار، نمایش مسیر ورود تا خروج یک کالا می باشد. به عبارت دیگر، شما به عنوان یک راننده لیفتراک یا پرسنل تازه ورود به انبار با دنبال کردن یک خط خاص باید بتوانید از ورودی تا خروجی انبار بدون سوال پرسیدن از دیگران مطلع شوید.

علاوه بر خط کشی، می توان از شماره گذاری کف انبار نیز در کنار خطوط استفاده نمود تا هر مرحله از ورود تا خروج کالا کاملا قابل درک باشد.

نمایش مسیر منتهی به کالاهای قابل اشتعال

با استفاده از خطوط رنگی و علائم هشدار دهنده می توان مسیر منتهی به مواد قابل اشتعال و دارای خطر را مشخص نمود.

با انجام اینکار تا حد زیادی ایمنی انبار افزایش پیدا خواهد نمود. به عنوان مثال، استفاده از نوار های رنگی قرمز و علامت مثل هشدار دهنده در مسیر می تواند به خوبی مفهوم را نشان دهد.

حرف آخر:

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم رو برده باشید.

دیگر وبلاگ های ما را نیز مطالعه بفرمایید


تولید قفسه فلزی در تهران , تولید قفسه دارویی در تهران , تولید قفسه صنعتی در تهران , تولید قفسه راک سنگین در تهران , تولید قفسه پانل  راک دارویی در تهران , تولید قفسه راک در تهران , قفسه بندی انبار در تهران , قفسه فروشی در تهران , قفسه ارزان در تهران , قفسه فلزی در تهران , قفسه صنعتی در تهران , تولیدی قفسه فلزی انبار ، قفسه فلزی انباری ، تولید قفسه فلزی دارویی ، قفسه بندی تهران ، تولیدی قفسه در تهران ، تولیدی قفسه فروشگاهی در تهران ، تولیدی قفسه انباری در تهران ، تولیدی قفسه ، قفسه سازی تهران , بهترین برند قفسه ، قیمت قفسه فروشگاهی ، نمایندگی قفسه های فروشگاهی در تهران , فروش قفسه فلزی مشبک در تهران ، قیمت قفسه فروشگاهی , تولید قفسه مغازه ، کارخانه تولید قفسه فلزی در تهران ، ادرس کارخانه قفسه فلزی ، کارخانه قفسه سازی ، تولید قفسه هایپر مارکت ، تولید تجهیزات فروشگاهی در تهران ، تولید تجهیزات صنعتی در تهران , قفسه بندی فروشگاهی , قفسه راک قیمت ,قفسه بندی انبار,قفسه فلزی,قفسه صنعتی,قفسه کارکرده,قفسه ساز,نصاب قفسه,قفسه فروشگاهی,قفسه ساز تهران,قفسه راک,نیم طبقه, تولید کننده قفسه راک, قیمت قفسه راک, پالت راک,راک تهران,قفسه دارویی,قفسه لوازم یدکی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.