تفاوت قفسه بندی راک و پیچ و مهره ای

تفاوت قفسه بندی راک و پیچ و مهره ای
05مارس

قفسه‌بندی پیچ و مهره در انبارداری

تفاوت قفسه بندی راک و پیچ و مهره ای , قفسه‌بندی پیچ و مهره یکی از قدیمی‌ترین در عین حال پرکاربردترین انواع قفسه‌بندی است که در آن قفسه‌ها با استفاده از پیچ و مهره به هم وصل می‌شوند.

قفسه‌های پیچ و مهره دارای بدنه‌های تمام فلزی هستند و به دلیل عمق کم هر ردیف چیدن هر قفسه توسط اپراتورهای انسانی انجام می‌شود.

قفسه‌بندی پیچ و مهره زیر مجموعه‌ای از قفسه های فلزی هستند که در برابر نم و رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته و تحمل وزن زیاد کالاها را دارند.

توصیه می‌کنیم از گذاشتن کالاهای سنگین در طبقات بالا خودداری کنید. برای درک بهتر تفاوت قفسه بندی راک و پیچ و مهره ای، ابتدا هر یک از این دو نوع قفسه را تعریف می کنیم. قفسه بندی پیچ و مهره ای یا مشبک از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع قفسه ها می باشد که با پیچ و مهره طبقات مختلف به هم متصل میشوند.

این قفسه ها دارای بدنه تمام فلزی هستند و به دلیل عمق کم هر ردیف، چیدمان کالاها توسط اپراتور انسانی انجام میشود. صفحه مشبک در نظر گرفته شده برای این قفسه ها باعث میشود بتوانید ارتفاع هر طبقه را به صورت دلخواه تعیین و تغییر دهید.

قفسه بندی انبار پیچ و مهره ای یا مشبک زیر مجموعه قفسه فلزی می باشد و به همین دلیل می تواند در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد.

البته این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که قفسه های پیچ و مهره ای تحمل وزن بالایی نداشته و به همین دلیل در انبارهای صنعتی برای نگهداری کالاهای سنگین استفاده نمی شوند.

تفاوت قفسه بندی راک و پیچ و مهره ای

قفسه بندی راک چیست؟

از اصلی ترین نوع سیستم های قفسه بندی مورد استفاده در انبارهای بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی می توان به قفسه بندی راک اشاره کرد.

این قفسه ها تنوع بالایی داشته و انواع قفسه بندی پالت راک، پانل راک، شاتل راک و درایوین راک را شامل میشود.

ویژگی مشترک در تمام این قفسه ها، بدنه تمام فلزی بسیار مقاوم و امکان اجرای آنها در تعداد طبقات زیاد و همچنین چیدمان کالاها با استفاده از ماشین آلات و لیفتراک می باشد.

البته نوع سازه و ساختار قفسه های راک در مدل های مختلف با هم تفاوت دارد.

به عنوان مثال، در پانل راک که جا به جایی کالا به صورت دستی انجام میشود، بین طبقات کفپوش استفاده شده و اپراتورهای انسانی در آنها تردد دارند.

در قفسه های پالت راک، به دلیل جداره های در نظر گرفته شده در هر محفظه و سلول، کالاها بر روی پالت قرار گرفته و با لیفتراک جا به جایی انجام میشود.

مقایسه از نظر کاربرد

یکی از مهم‌ترین کاربردهای قفسه بندی راک با پیچ و مهره کاربرد آن‌هاست. در قفسه‌های مشبک از نبشی‌های سوراخ دار استفاده شده در حالی که قفسه‌ راک از محافظ ستون، پالت و بازویی استفاده می‌شود.

از جمله کاربردهای قفسه‌های مشبک می‌توان به قفسه‌بندی مغازه‌ها، انبارهای کوچک، مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها و… اشاره کرد.

قفسه‌های راک معمولاً برای چیدن کالا در انبارهای کارخانه‌های صنعتی یا نگهداری مواد اولیه آن‌ها استفاده می‌شود.

قفسه‌بندی راک یا پیچ و مهره

با توجه به مطالب گفته شده در نهایت قفسه‌بندی راک بهتر است یا پیچ و مهره؟ برای پاسخ به این سؤال باید خیلی موارد مانند شرایط محیط، نوع کالا و … را مورد بررسی قرار دهید زیرا کاربرد این مدل‌های قفسه‌بندی با یکدیگر تفاوت دارند. این در حالی است که قفسه‌های مشبک کوچک به دلیل نصب آسان و قیمت ارزان گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

برای مشاوره در زمینه قفسه‌بندی با کارشناسان ما در راکسازان در ارتباط باشید.

نحوه جا به جایی کالا در قفسه ها

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های میان قفسه راک و پیچ و مهره ای، نحوه چیدمان و جا به جایی کالاها در آنها می باشد.

توجه داشته باشید که عمق هر یک از ردیف ها در قفسه های مشبک زیاد نیست و به دلیل قدرت تحمل پایین آنها، تنها کالاهای سبک و کوچک در آنها قرار میگیرند.

بر همین اساس چیدمان کالا در قفسه های مشبک دستی انجام شده اما برای قفسه های راک از لیفتراک و ماشین آلات استفاده میشود.

نکته بسیار مهم بعدی، ترتیب ورود و خروج کالا در هر یک از ردیف های قفسه می باشد.

بر اساس نوع طراحی و مدل سازه های این دو قفسه فلزی، در پالت راک و پانل راک سیستم ورود و خروج کالا LIFO می باشد.

یعنی آخرین کالای قرار گرفته در قفسه، اولین خروجی خواهد بود و به همین دلیل باید به تاریخ انقاضای کالاها در زمان چیدمان توجه شود.

این در حالیست که در قفسه های پیچ و مهره ای چیدمان BY ORDER می باشد و محدودیتی در ترتیب برداشت آنها وجود ندارد.

قفسه بندی راک بهتر است یا پیچ و مهره ای؟

اگر کالاها بزرگ، زیاد و سنگین هستند، قفسه راک گزینه مناسبی می باشد. این در حالیست که برای چیدمان تعداد کم کالاهای سبک و کوچک، قفسه های مشبک به دلیل نصب و اجرای آسان و قیمت ارزان گزینه ایده آل تری خواهند بود.

علاوه براین، قفسه های راک دارای تنوع بالاتری هستند و بر اساس شرایط محیط حق انتخاب بیشتری را پیش رو خواهید داشت. در مقابل، برای قفسه های مشبک تنوع وجود ندارد و تنها تفاوت در عمق هر یک از ردیف های آنها می باشد.

حرف آخر:

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم رو برده باشید.

دیگر وبلاگ های ما را نیز مطالعه بفرمایید


تولید قفسه فلزی در تهران , تولید قفسه دارویی در تهران , تولید قفسه صنعتی در تهران , تولید قفسه راک سنگین در تهران , تولید قفسه پانل  راک دارویی در تهران , تولید قفسه راک در تهران , قفسه بندی انبار در تهران , قفسه فروشی در تهران , قفسه ارزان در تهران , قفسه فلزی در تهران , قفسه صنعتی در تهران , تولیدی قفسه فلزی انبار ، قفسه فلزی انباری ، تولید قفسه فلزی دارویی ، قفسه بندی تهران ، تولیدی قفسه در تهران ، تولیدی قفسه فروشگاهی در تهران ، تولیدی قفسه انباری در تهران ، تولیدی قفسه ، قفسه سازی تهران , بهترین برند قفسه ، قیمت قفسه فروشگاهی ، نمایندگی قفسه های فروشگاهی در تهران , فروش قفسه فلزی مشبک در تهران ، قیمت قفسه فروشگاهی , تولید قفسه مغازه ، کارخانه تولید قفسه فلزی در تهران ، ادرس کارخانه قفسه فلزی ، کارخانه قفسه سازی ، تولید قفسه هایپر مارکت ، تولید تجهیزات فروشگاهی در تهران ، تولید تجهیزات صنعتی در تهران , قفسه بندی فروشگاهی , قفسه راک قیمت ,قفسه بندی انبار,قفسه فلزی,قفسه صنعتی,قفسه کارکرده,قفسه ساز,نصاب قفسه,قفسه فروشگاهی,قفسه ساز تهران,قفسه راک,نیم طبقه, تولید کننده قفسه راک, قیمت قفسه راک, پالت راک,راک تهران,قفسه دارویی,قفسه لوازم یدکی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.