انبارداری مدرن چیست

انبارداری مدرن چیست
08می

شیوه های مهم انبارگردانی چیست؟

انبارداری مدرن چیست, یکی از سوالات پرتکرار این است که انبارگردانی چیست؟ در پاسخ باید گفت به نوعی کنترل کردن فضای فیزیکی انبار و شمارش کالاهای موجود در آن، انبارگردانی گفته می‌شود.

شرکت‌های دارای انبار در بازه‌های زمانی مشخص مثلا به صورت سالانه کالاهای موجود در انبار را با استفاده از شیوه‌های انبارگردانی شمارش کرده و آن‌ها را با دفاتر حسابداری مطابقت می‌دهند.

انبارگردانی به دو روش زیر انجام می‌شود:

روش سنتی
روش مدرن

انبارداری مدرن چیست

روش سنتی انبارگردانی

در این روش شمارش کالاها به صورت دستی و با کمک تگ گذاری کالاها انجام می‌شود. در روش سنتی، حضور سرپرست انبار و گروه‌هایی متشکل از یک نفر شمارشگر و یک نفر ثبت کننده الزامی است. از این رو این روش مستلزم صرف زمان زیاد و امکان بروز خطا در شمارش کالا می‌شود.

روش مدرن انبارگردانی

این روش با استفاده از سیستم مدیریت انبار صورت می‌گیرد. سیستم مدیریت انبار، مجموعه‌ای از نرم افزارها و ربات‌های هوشمند و فرآیندها است که امکان ردیابی یک کالا از زمان ورود به انبار تا زمان انتقال از انبار را فراهم می‌کند.

به این ترتیب در صرف زمان و نیروی انسانی صرفه‌جویی شده و انبارگردانی با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

آشنایی با انواع انبارداری

به وجود آمدن تجهیزات انبارداری جدید که حاصل تکنولوژی و فناوری نو است سبب شده است که انبارداری مدرن بتواند به طور کامل برای نیازهای موجود پاسخگو باشد.

انبارداری به نگهداری تجهیزات و اقلام مختلف یک شرکت یا شرکت های مختلف بر اساس رعایت اصول انبارداری اطلاق می شود.

بهره مندی از مزیت انواع انبارداری ما را قادر ساخته است که تحویل دادن و تحویل گرفتن کالاهای مد نظر در کوتاهترین مدت زمان و با اتلاف کمترین انرژی صورت گیرد.

شیوه های مدرن انبارداری در قرن 21

ادغام فناوری بلاکچین در سیستم های انبارداری یکی دیگر از پیشرفت های مهم و اخیر در مدیریت انبارداری است.

اساسا، بلاکچین امنیت داده ها را فراهم و در عین حال آن ها را برای چندین سیستم قابل دسترس می‌کند. بنابراین در انبارداری مدرن ، WMS فرآیندهای انبارداری را هماهنگ می‌کند، بلاکچین داده های WMS را به اشتراک می‌گذارد و امنیت آن ها را تامین می‌کند و در نهایت ربات های متحرک (AMR) وظایف فیزیکی را برای طی کردن فرآیند ها، انجام می‌دهند. این ربات ها سریع تر حرکت می‌کنند و مرتکب خطا کمتری نسبت به انسان ها می‌شوند.

بدون شک، فناوری کلید انبارداری مدرن است، اما معمولا با هزینه همراه است. استفاده از شیوه های نوین انبارداری همچون AMR و بلاکچین دارای هزینه بسیار زیادی هستند و اغلب برای نصب نیاز به بازسازی سیستم مدیریت انبارداری دارند.

علاوه بر این، ممکن است پنج سال طول بکشد تا بازده مثبت سرمایه گذاری (ROI) داشته باشند. بنابراین شرکت ها باید قبل از سرمایه گذاری در شیوه های مدرن انبارداری، بتوانند به این چالش ها پاسخ دهند.

مدیریت انبارداری نوین از چه سخن می‌گوید؟

انعطاف پذیری در مواجهه با نوسانات تقاضا، از ویژگی‌های بارز انبارداری مدرن در سال‌های اخیر بوده است. به همین خاطر، حرکت به سمت اتوماسیون با وعده صرفه جویی بیشتر در هزینه‌ها و افزایش کارایی ادامه یافته است. طراحی انبار نوین در حال تغییر است تا این موارد را برآورده کند.

برای ایجاد زنجیره تامین قوی و انعطاف پذیر، انبارهای نوین تغییرات زیادی را اعمال می کنند، از جمله:

در انبارداری نوین ، انبارداری مبتنی بر تقاضا و سفارشات به صورت در لحظه مدیریت می‌گردد.
در انبارداری مدرن بکارگیری اتوماسیون افزایش می‌یابد و اکثر فرایندها مکانیزه می‌گردند.
فناوری اینترنت اشیا در دسترس بودن و شفافیت را در انبارهای مدرن ایجاد می‌کند.
در انبارداری نوین، شیوه مدیریت انبار به سمت مدیریت با سبک «Green Warehouse» می‌رود.
اگر به دنبال پیاده‌سازی شیوه‌های مدرن انبارداری نوین در انبار خود هستید، می‌توانید از مشاوره انبارداری شبکه مشاوران انبار شرکت راکسازان استفاده نمایید؛ ما به شما کمک خواهیم نمود تا فرایندهای انبار خود را مطابق اصول انبارداری مدرن بهینه نموده و با مکانیزاسیون آن‌ها، بهره‌وری را افزایش دهید.

اصول انبارداری مدرن چیست؟

دانستن اصول انبارداری یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیریتی در کسب و کار‌های تولیدی، بازرگانی و پیمانکاری است. آشنایی با اصول انبارداری به نگهداری کالا با کمترین میزان آسیب و در کوتاهترین زمان میانجامد.

با استفاده از نرم‌افزار‌های انبارداری و بازرگانی انجام اصول انبارداری و ثبت اطلاعات مربوط به کالا‌ها در کوتاهترین زمان و با کمترین میزان خطا و اشتباه قابل انجام خواهد بود.

در انبارداری مدرن، اتوماسیون بیشترین نقش را ایفا می‌کند. بسیاری از فرآیند‌های انبارداری و حتی فرآیند‌های لجستیک و زنجیره تأمین را می‌توان به کمک اتوماسیون و نرم‌افزار‌های هوشمند انبارداری و موجود در این زمینه با سهولت و سرعت بیشتری انجام داد.

تفاوت انبارداری مدرن با انبار قدیمی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، چند مشخصه و ویژگی باعث می شود تا شما تفاوت این دو مدل انبار را دربیابید.

انبارها با نوع ساختمان، نحوه انجام عملیات و ماهیت عمل و کالاهایی که در آنها نگهداری می شوند، به دسته بندی های مختلف تقسیم می گردند.

به طور کلی، شیوه انبارداری روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است و این خیلی مهم است که بتوان در عرصه ی انبارداری مدرن و انبارداری آنلاین، فعالیت کرد.

حرف آخر:

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم رو برده باشید.

دیگر وبلاگ های ما را نیز مطالعه بفرمایید


تولید قفسه فلزی در تهران , تولید قفسه دارویی در تهران , تولید قفسه صنعتی در تهران , تولید قفسه راک سنگین در تهران , تولید قفسه پانل  راک دارویی در تهران , تولید قفسه راک در تهران , قفسه بندی انبار در تهران , قفسه فروشی در تهران , قفسه ارزان در تهران , قفسه فلزی در تهران , قفسه صنعتی در تهران , تولیدی قفسه فلزی انبار ، قفسه فلزی انباری ، تولید قفسه فلزی دارویی ، قفسه بندی تهران ، تولیدی قفسه در تهران ، تولیدی قفسه فروشگاهی در تهران ، تولیدی قفسه انباری در تهران ، تولیدی قفسه ، قفسه سازی تهران , بهترین برند قفسه ، قیمت قفسه فروشگاهی ، نمایندگی قفسه های فروشگاهی در تهران , فروش قفسه فلزی مشبک در تهران ، قیمت قفسه فروشگاهی , تولید قفسه مغازه ، کارخانه تولید قفسه فلزی در تهران ، ادرس کارخانه قفسه فلزی ، کارخانه قفسه سازی ، تولید قفسه هایپر مارکت ، تولید تجهیزات فروشگاهی در تهران ، تولید تجهیزات صنعتی در تهران , قفسه بندی فروشگاهی , قفسه راک قیمت ,قفسه بندی انبار,قفسه فلزی,قفسه صنعتی,قفسه کارکرده,قفسه ساز,نصاب قفسه,قفسه فروشگاهی,قفسه ساز تهران,قفسه راک,نیم طبقه, تولید کننده قفسه راک, قیمت قفسه راک, پالت راک,راک تهران,قفسه دارویی,قفسه لوازم یدکی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.